پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

شهروند خبرنگار | درخواست رسیدگی به بوستان زنبق در محله حسین آباد مشهد

  • کد خبر: ۲۱۹۷۹۳
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
شهروند خبرنگار | درخواست رسیدگی به بوستان زنبق در محله حسین آباد مشهد
حسن صالحی‌مفرد درباره جانمایی امکانات اولیه در بوستان زنبق می‌گوید: آب‌خوری در این بوستان بعد از بررسی کارشناس ذی‌ربط تعبیه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، شهروندی به صدای مردم می‌گوید: ‌بوستان زنبق در محله حسین‌آباد خیلی مظلوم واقع شده است. این فضای سبز کوچک، آبخوری و سرویس بهداشتی که ‌روز باز باشد، ندارد.

درخواست دیگر این ساکن محله حضور نگهبان در این پارک کوچک است. او در ادامه می‌گوید: اینجا یک پارکبان دائم و اتاقک نگهبانی می‌خواهد تا با حضور او ‌پاتوق معتادان متجاهر جمع شود. وقتی یک بوستان محلی در کنار منازل مسکونی است، به رسیدگی و مراقبت بیشتری نیاز دارد تا زن و بچه مردم در آسایش باشند. هوا که تاریک می‌شود تردد به‌تنهایی از این مسیر، دلهره‌آور است. شهرداری منطقه که بوستان درست می‌کند‌ این جوانب را نیز درنظر بگیرد.

دیگر شهروند این محله نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید: اگر این بوستان، وضوخانه و سرویس بهداشتی داشته باشد باتوجه به کمبود مسجد در این محدوده، در بهار و تابستان و در هوای آزاد می‌توان اینجا نمازجماعت برپا کرد.

درباره پیگیری پیامک‌های ارسالی مردم به ستون صدای مردم، خواسته‌های شهروندان را از سرپرست شهرداری منطقه‌۵ جویا شدیم. حسن صالحی‌مفرد درباره جانمایی امکانات اولیه در این بوستان می‌گوید: آب‌خوری در این بوستان بعد از بررسی کارشناس ذی‌ربط تعبیه می‌شود.

سرپرست شهرداری منطقه‌۵ با اشاره به اینکه مساحت این بوستان کوچک به ۲هزار متر نمی‌رسد، می‌افزاید: طبق استاندارد‌ بوستان‌ها، احداث سرویس بهداشتی در بوستان‌های بزرگ امکان‌پذیر است، از سوی دیگر با ایجاد سرویس بهداشتی معضلات ثانویه‌ای که اهالی محله بهتر از آن باخبرند، در آن ایجاد می‌شود.

او در ادامه بیان می‌کند: همچنین موضوع تجمع معتادان و امنیت این فضای سبز با شهرداری نیست. کلانتری میرزا‌کوچک‌خان در فاصله بسیار نزدیک این بوستان قرار گرفته است و ساکنان محله باید آن را از نیروی انتظامی مطالبه کنند.

سرپرست شهرداری منطقه‌۵ به شهروندان پیشنهاد می‌دهد: هنگامی که خانواده‌ها از این بوستان‌های محلی استفاده کنند و حضور پررنگی در آن داشته باشند، خود‌به‌خود فرد معتاد حضور کم‌رنگ‌تری پیدا می‌کند. حتی فعالان فرهنگی می‌توانند برخی برنامه‌های مناسبتی را در شرایط جوی مناسب در این بوستان‌ها برگزار کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->